2e reis en aankomstdag ! - Reisverslag uit Hoevelaken, Nederland van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 2e reis en aankomstdag ! - Reisverslag uit Hoevelaken, Nederland van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

2e reis en aankomstdag !

Door: Truddle Apfelstruddle

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Augustus 2014 | Nederland, Hoevelaken

Gisteravond opgestapt in Dusseldorf in een vliegtuig van Air Berlin. We vertrokken mooi op tijd om half 10. Toch altijd weer spannend dat zo een vliegtuig van de grond komt en weer veilig land !!!
Onderweg was t mooi weer en zaten de meisjes bij het raam zodat ze alles goed konden zien. Mooie wolken dek waar we boven vlogen , net een bed van watten , en het werd al snel donker. Boven Turkije prachtig verlichte steden en een heel heftig onweer onder ons. Indrukwekkend schouwspel van flitsende en verlichte wolkenpartijen.
Slapen ging niet zo lekker maar toch even geprobeerd. Rond een uur of 6 plaatselijke tijd kwamen we in Abu Dhabi aan. Wat een enorme zandbak en bouwput is het daar en al boven de 30 graden toen. We hebben een ontbijtje gedaan met lekker broodje en koffie. De dames hebben zich vergaapt aan de taxfree shops met veel goud, luchtjes en mooie horloges. Ook een aardige diversiteit aan mensen, mannen in witte jurken en hoofddoeken en vrouwen helemaal in het zwart. An zag nog een paar oranje monniken, zegt ze: Heey, ik zag net een paar Boeddha ! Maar nee, dat waren Boeddhisten natuurlijk.
We hadden 5 uur overstaptijd dus tijd genoeg voor rondkijken en even slapen. Heerlijk op relaxstoelen hebben Dick en ik even onze ogen dicht gedaan. De meiden waren aan t spelen met een bagagekarretje, zie foto ! Rond een uur of 11 konden we met de bus naar onze volgende vlucht. Wat een warmte buiten, leek wel een oven. Mooi vliegtuig van Etihad Airlines en heel aardige stewardessen. Je wordt aardig verwend in het vliegtuig met eten. Films gekeken en geslapen. Vanwege wat turbulentie moest de piloot wat omvliegen en duurde de reis 7 uur en 15 minuten. We kwamen om kwart voor 11 plaatselijke tijd aan in Kuala Lumpur . Met een trein naar de bagageterminal, wat een eind. Na alle bagage voorbij te hebben zien komen bleek onze kleine samsonite koffer niet mee gekomen te zijn. Gelukkig zit hier niet onze belangrijkste bagage in, maar wel even een aangifte gedaan en hopelijk krijgen we m morgen terug. Al met al duurde dat weer even. N a wat zoeken een ticket gekocht voor de taxi en naar de stad gereden, nog 55 km !!

Inmiddels was t al half 1 en was de straat uitgestorven, de taxi kon voor de deur parkeren en we hebben ons gemeld bij de nachtportier. Voor ons was het half 7 ’s avonds maar toch behoorlijk moe. De kamers zijn minder groot dan we dachten en het ruikt er echt naar Azie. Kamfer en andere luchtjes. Als een blok in slaap gevallen OP naar de dag van morgen !!!

• 06 Augustus 2014 - 09:55

Karin:

Nu gaat het beginnen!!! Veel plezier samen en geniet van alle dingen die je ruikt, voelt, proeft, ziet , hoort en beleeft!! Zoen, Karin

• 06 Augustus 2014 - 10:24

Tante Ineke:

Het werkt! Gezellig om jullie reisverslag te lezen! Hoop dat de koffer opduikt!
    Ik rook de hotelkamer toen ik het las....
    Liefs!
    tante ineke.