10 augustus – van Melaka naar Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 10 augustus – van Melaka naar Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

10 augustus – van Melaka naar Singapore

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

Lieve mensen,

Vandaag hebben we weer spannende dingen meegemaakt ! Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan, om 07.30 om precies te zijn. Rond 08.15 zijn we weggereden uit Melacca, op naar Singapore! We hebben om 10.15 ontbeten in een restaurant naast de snelweg. En best groot ook nog ! Er waren twee fruitmarkten, een gebedsplaats en zes winkeltjes waar we iets konden eten. Lekker nasi en noedels als ontbijt. Toen zijn we doorgereden naar het zuiden.

Om 12.00 reden we bij de douane van Maleisië en niet veel later bij de grens van Singapore. Beetje spannend wel, want ze zijn hier erg streng ! Zo staat er de doodstraf op het gebruiken van drugs, jammer joh, en zelfs kauwgom mag je niet mee de grens over nemen. Dus Lotte heeft nog even een pakje met kauwgom weg moeten knikkeren vlak voordat we bij de douane waren. Eenmaal daar, werden we alle vier streng gecheckt en moesten we een formulier invullen. Godzijdank mochten we doorrijden haha. Daarna kwam de auto controle maar natuurlijk zijn wij een erg braaf Nederlands gezin en hoefden we alleen de achterklep van de auto open te doen, en toen zei de meneer al dat we door mochten rijden. Hadden we voor niks al die illegale spullen ergens gedumpt.

We reden de rivier over en al snel kwamen we bij de grote gebouwen. En wat spotte we al snel; het hotel met het schip erbovenop ! Je weet NIET WAT JE ZIET. Zo ongelooflijk groot, en ook al zijn er hier erg strenge regels, schoon is t wel, en je kan er veilig over straat. Eerst hebben we het hotel gezocht, ingecheckt en Lott en ik moesten natuurlijk even het zwembad bekijken. Want we hebben royale kamers, Pappa & Mamma een deluxe room omdat ze niks anders meer hadden, heel vervelend. En Lott en ik een normale kamer maar met een lekker bed, wifi, koffie en thee potjes en een lekkere douche. Zoals ik al zei, hebben Lotte en ik even het zwembad bekeken. Deze ligt op het dak van het hotel, de 10e verdieping. Het zwembad is ongeveer 5 bij 2,5 meter lang en er liggen zonnestoelen waar je op kan chillen. Niet verkeerd ! Maar helaas konden we er nog niet in, omdat we de stad in gingen. Ook leuk !

We hebben vanaf onze wijk de metro gepakt richting China Town en toen een andere rivier over gestoken. Daar hebben we aan de kant van de rivier wat lekkers gegeten. We dachten aan een ‘klein hapje voor het diner’ maar uiteindelijk kregen we zoveel op tafel dat we er het diner van gemaakt hebben. Het is voornamelijk Chinees wat je hier allemaal ziet. Ontzettend gezellig dit deel van de stad, en die Chinezen hebben bijna bij elk restaurant grote aquariums staan met verse krabben, kreeften, vissen, platvissen en schelpen. En geen kleine, nee krabben zo groot als je arm, alleen het lichaam al ! Je schrikt je dood. Wij hebben lekker spring rolls, Chinese soep, noodles en vegetarische hartige pannenkoekjes gegeten.

Na het avondmaal zijn we verder langs de rivier gelopen richting het meer midden in de stad. Aan dit meer zie je een prachtige skyline van Singapore, met een enorm beeld van een water spuwende leeuw met een vissenstaart. En het hotel met het schip erop aan de overkant. De skyline is niet uit te leggen hoe mooi en hoe indrukwekkend. Veel foto’s hebben we gemaakt !

We hebben nog even gezeten op een grasveld, ik ben even de naam kwijt. Hierna zijn we een shopping mall in geweest, met prachtige winkels waar Lott en ik ontzettend hebberig van werden haha. Maar daar gaan we morgen wel heen. Kopje koffie gescoord bij Starbucks en de metro terug genomen naar ons hotel.

Morgenochtend 07.30 gaan Lott en ik zwemmen ! 08.30 ontbijten en we zijn nu aan het plannen wat we morgen allemaal gaan doen. Snel slapen, dan is het snel morgen, nog meer avonturen beleven en dingen zien ! Ik besef het nog niet dat ik hier ben, het is allemaal zo indrukwekkend, en de rest van de familie heeft hier ook last van.
We genieten enorm met elkaar !

Dikke kus uit Singapore, XXXXX