12 augustus – van Singapore naar Mersing - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 12 augustus – van Singapore naar Mersing - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

12 augustus – van Singapore naar Mersing

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Augustus 2014 | Maleisië, Mersing

Daar zijn we weer ! Vanmorgen was het vroeg dag. We hebben om 09.30 uitgecheckt en zijn om 10.00 de stad uitgereden. We hebben Singapore gedag gezwaaid, tragisch afscheid was het, en om 11.05 reden we bij Maleisië over de grens. We zijn via Kota Tinggi naar Mersing gereden. Bij Kota Tinggi hebben we nog even een afslag genomen. Hier in de buurt is namelijk een waterval en natuurlijk moesten wij die even bezoeken.

Rond 14.00 hebben we in Kota Tinggi nog even middag gegeten. We zijn gestopt bij een moslims restaurant en daar was een heerlijk buffet uitgestald waar je zelf van alles mocht opscheppen. Vissenkoppen, gebakken vis, kip etc. We waren heerlijk aan het eten en om ons heen aan t kijken, toen Anne opeens zei: *zucht*: Kolere, ik dacht dat het een sperzieboon was…. Anne had dus een klein groen pepertje als sperzieboon aangezien, en daar flink op lopen kauwen. Die kon de volgende 10 minuten niet praten en alleen maar erg moeilijk kijken hahaha. Niet heel grappig.

Na deze actie zijn we doorgereden richting Mersing. We reden eigenlijk door het tropisch regenwoud heen, alleen op sommige stukken hadden de mensen al het tropisch regenwoud weggekapt, en hadden ze hier palmen gepland voor de productie van palmolie. Echt giga, kilometers lang en breed, in perfecte rijtjes stonden er palmbomen. Beetje zonde van het bos.

In Mersing aangekomen vonden we, voor de verandering, meteen ons hotel ! We hebben ingecheckt en zijn even door het dorp gaan lopen.

Toen kregen we een enorme tropische regenbui op ons dak. Ongelooflijk, op het ene moment schijnt de zon zo fel dat het onverdraaglijk is, en het volgende moment lijkt de straat net een wild water baan. We hebben toen onderdak gezocht, en kwamen bij een reisbureau te staan. Hier hebben we even rond geneusd, en een hotelletje op één van de mooie eilanden geboekt voor de aanstaande twee nachten !

Morgen gaan we dus om 08.00 met de boot naar Tioman Island, een van de grootste eilanden van Maleisië, maar met de breedste stranden en de meeste ruimte. Als het goed is hoeven we hier alleen maar onze bikini aan te doen, uit ons huisje te lopen, links en rechts kijken of er beestjes lopen, en de zee in te plonsen. Pappa doet gewoon een zwembroek aan natuurlijk. Heaven on earth. We zijn benieuwd ! Woensdag, donderdag en vrijdagochtend snorkelen, witte stranden, blauwe zee, vissen kijken, bruin worden, eten & drinken, we hebben er zin in na deze afgelopen week veel gewandel in de steden. We hebben alleen geen wifi op het eiland, lekker rustig, dus vrijdag zullen jullie de verhalen van woensdag donderdag en vrijdag allemaal tegelijkertijd krijgen. Met foto’s uiteraard !

Dikke kus, en we zullen aan de Noordzee denken als we in de zuid Chinese zee dobberen. :D
XXXXXXX

• 13 Augustus 2014 - 15:19

Tante Ineke:

En hier zijn vanmorgen Khôi en Van An uit het warme Vietnam aangekomen!
    Dat worden ook 5 mooie dagen voor ze hoop ik!

Veel plezier jullie in het paradijs. Zo klinkt het tenminste!

Liefs, tante ineke.

• 13 Augustus 2014 - 18:12

Tiny.dijk:

Daar was ik weer even.Hoe is het met ons"pepertje???Ik heb eens zoiets gehad dat ik dacht in een
    donker restaurant, dat het uitjes waren en toen ik aan het eten was, bleken het kleine vissjes te zijn
    ,ook heet!!!!! Maar ik lees dat jullie het eigenlijk "heel beroerd" hebben!!!!
    Nu dat ik dit schrijf, weer in ons eigen huis, zie ik jullie daar in en om die mooie zee genieten van alles!!!!!
    Blijf dit vooral doen, want we weten hoe snel de tijd vliegt.Papa zegt' dit kunnen ze nu niet lezen'
    maar dat maakt mij niet uit, want ik heb dan toch het het gevoel bij jullie te zijn.
    Het was in Lochem heerlijk en onze familie heeft het geweldig gehad, Max is veilig aangekomen in
    Keulen, die heerlijke vent!!!
    Dus nu weer aan het gewone leven, en jullie heeeeeeeeeeeeeeel , veeeeeeeeeeeeeel plezier.
    Veel liefs en kussen Van onsXXXXXXXXXXXXXX
    O,Papa en O,Mama.

• 14 Augustus 2014 - 08:40

Oma Weij:

Voor de verandering reactie op papier in plaats SMS. Jullie vermaken julie uitstekend begrijp ik.
    Lekker eten, veel indrukken op doen en nog eens naar waterval en een eiland.. Ik hou alles bij via de gids.
    Allemaal geweldig. Ik wens jullie nog heel veel plezier. Kus van mij cvoor alemaal.xxxxx