13 augustus – van Mersing naar Tioman Island - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 13 augustus – van Mersing naar Tioman Island - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

13 augustus – van Mersing naar Tioman Island

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Augustus 2014 | Maleisië, Mersing

Goedemorgen lieve mensen !

Deze morgen zijn we vroeg opgestaan. We moesten ons namelijk om 08.00 meldden bij de boot, en om 09.30 zijn we vertrokken naar Tioman Island. Wat een feest ! De boottocht duurde 2 uurtjes, en moesten wij 1 halte vóór onze haven uitstappen. Vanuit daar werden we opgehaald met een speedbootje. Toen kwamen we bij onze verblijfplaats aan: voor als je nog niet geloofde in de hemel, dit is het…. Palmbomen schuin over het strand, wit zand, de zee aflopend van kraakhelder, naar turquoise, lichtblauw, blauw en donkerblauw. We hebben ingecheckt en kregen de sleutel van onze kamer. We slapen op een tweede verdieping, maar we kunnen bijna vanaf ons balkon de zee induiken. We zitten namelijk aan de voorkant van het parkje en s’ morgens worden we wakker met een uitzicht over de Chinese Zee. Helemaal niet verkeerd !

Rond 12.30 zijn we met z’n allen de zee ingesprongen, lekker temperatuurtje, je kan er zo induiken. Er zwemmen prachtige vissen rond, regenboogvissen, kleine visjes met oranje en zwarte en witte kleuren, zeekomkommers, langwerpige vissen en prachtig koraal. En gekke beestjes in schelpen die wegduiken als je te dichtbij komt. We hebben lekker gezwommen en vooral heel bruin geworden !

We hebben de omgeving een beetje verkend, en we zijn naar het volgende strandje gelopen. Hier hebben we springvisjes gevonden, die springen op de rots om lekker te zonnen. En krabbetjes liggen hier ook lekker op te warmen. Later op de avond rond 18.30 zijn Mamma en ik nog even naar dit strand gelopen. Dit is ongeveer 10 minuutjes door de jungle vanaf ons resort. Toen hebben we apen gezien ! Wilde monkeys die uit de jungle kwamen, op het strand spelen en visjes pakken. De zee trekt hier ook namelijk een heel stuk terug om het einde van de dag.
S’ avonds hebben we heerlijk gegeten bij het restaurant. Pappa en ik hadden 3 vers gevangen visjes van de barbecue, die die dag met de vissersboot afgeleverd waren. Mamma had beef curry en Lott had witte rijst.

We zijn na het eten nog even het strand op gegaan. De krabben rennen hier als een gek langs je voeten, echt heel grappig. En de lucht was heel helder, erg veel sterren. We zijn enorm aan het genieten en blijven misschien wel nog een nachtje ! Pappa en ik gaan morgen met een speedboot mee, naar andere delen van deze zee om te snorkelen ! Erg veel zin in.

xxxxxx