14 augustus – Coral Island - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 14 augustus – Coral Island - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

14 augustus – Coral Island

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Augustus 2014 | Maleisië, Pulau Tioman

Wat een heerlijke dag was het vandaag weer !

We hebben ons vandaag opgesplitst in 2 delen van de familie. Lotte en Mamma zijn vandaag lekker aan hun teint gaan werken op het strand bij het resort. Pappa en ik zijn vanmorgen, na een heerlijk ontbijt met z’n viertjes, om 10.00 met de speedboot mee gegaan. Samen met nog een ander gezin van het resort en een soort gids. Hij heeft ons meerdere mooie plekjes van de eilandengroep laten zien. Om te beginnen zijn we naar Coral Island gevaren. Hier zijn we afgezet op een spierwit strand. Je weet niet wat je ziet. We hadden een vest mee gekregen en een snorkel-set. Met het vest konden we lekker blijven drijven en konden we makkelijk visjes kijken.

Terwijl alle andere mensen bij de boot en op het strand bleven, hebben Pappa en ik ons pakkie aangetrokken, en zijn langs de rotsen zo ver mogelijk de andere kant uit gaan zwemmen. We hadden 1 uur de tijd. Omdat dit een onbewoond eiland is, was het hier veel rustiger en zie je meer verschillende soorten dieren. Op dit punt hebben we 2 roggen gezien ! Super gaaf ! De eerste had de kleur van het zand, wit dus, en zag ik toen hij weg zwom omdat we heb een beetje bang maakte. Bij de tweede zagen we stofwolken, en gingen we kijken wat het was. Uit de stofwolk kwam opeens een rog, maar deze was donkergrijs met allerlei kleuren, zwart, oranje en paars. Echt zo mooi. Op de terugweg naar de boot, kregen Pappa en ik opeens last van kleine prikjes, overal, over ons hele lichaam heen. De meneer die ons bootje vier, zei dat het kleine kwalletjes waren, maar ongevaarlijk. Gekke Jellyfish.

Op naar het tweede punt ! Nu werden we niet gedropt op een strand, maar voor een rotskust. Pappa en ik zijn toen opnieuw weggezwommen van waar de boot zich had geankerd. Het koraal was prachtig ! We sprongen vanaf de boot de zee in, en direct zag je prachtige plakkaten koraal, zee sponsen, soort van takken, echt ongelooflijk. En ik geweldige kleuren, knal blauw, paars, groen, geel, rood, roze…. Regenboogvissen…. Het leek net alsof we in Finding Nemo zaten, of een aflevering van Discovery Channel. Prachtige vissen, grote, kleine, met geweldig mooie kleuren. En hier hebben we 3 inktvissen gezien. Eerst een kleintje en toen twee best grote, die snel wegzwommen. Hier kwamen we op een gegeven moment ook in een groep van misschien wel 100.000 visjes van ongeveer zo groot als je duim. En ze zwommen allemaal om je heen. Geweldig om te zien. Andere prachtige vissen, de grootte van je hand, met zwarte en witte strepen en een oranje staart, waren op een gegeven moment aan je gewend en zwommen met je mee waar je heen ging. Zo ontzettend gaaf ! De grootste vis die we gezien hebben was denk ik zo’n 70 centimeter groot.

Na een uur hier gezwommen te hebben zijn we afgezet bij het volgende haventje. Selang, en hier hebben we lekker geluncht. Pappa had Beef noodles en ik had fried squid (inktvis), met twee verse Lime Juices ernaast. Hmmmmmm, genieten ! Op een wit strand, met de palmbomen en een lichtblauwe zee, wat wil je nog meer !

Na de lunch zijn we op onze laatste locatie afgezet. Dit was een mini eilandje tegenover Selang, en ook alleen maar rotskust. Pappa en ik hebben ook hier weer de prachtigste plaatjes gezien. Gewoon teveel om te vertellen allemaal ! Het is niet uit te leggen eigenlijk. De rotsblokken zijn hier ontzettend groot, en liggen onder en boven en tegen elkaar aan. Waardoor je onder water een soort grotten krijgt waar natuurlijk van alles in verstopt kan zijn ! Super spannend. Het was hier wel 4 tot 6 meter diep, en je kon nog makkelijk tot de bodem kijken. Die kleuren… WAUW. We hebben hier nog een rog gezien ook. Er zwommen hier allerlei kleine kwalletjes, die we nu daadwerkelijk wel zagen, en er omheen probeerde te zwemmen. Alleen ik moest ze natuurlijk even aanraken op hun hoofd haha. Maar toen ! Dit ga je niet geloven. Ik was terug aan het zwemmen naar de boot want we gingen bijna terug naar ons resort. En ik zwom langs de rotskust terug. Voor de verandering keek ik toevallig niet onder me maar recht voor me net onder het wateroppervlak, en daar zag ik nog iets zweven… Ik dacht; nee… Dat kan niet… Ik keek bovenwater en nog een keer onder water… Was het een kwal, nou mensen ik overdrijf niet, zo groot als ik mijn armen een rondje kan maken. Echt een ontzettend groot beest, en ik schrok me kapot want hij was maar 1,5 meter bij mij uit de buurt ! Hij had korte dikke tentakels van ongeveer 30 centimeter lang waar kleine visjes doorheen aan het zwemmen waren, en een aantal lange dunne tentakels van 1 meter lang ongeveer. Misschien was ik van dit beest nog wel het beest onder de indruk ! Geweldig !

Na deze avontuurlijke dag zijn we naar het resort terug gebracht. Rond 16.00 konden we Mamma en Lotte weer kussen. Toen hebben we last gehad van een tropische regenbui, en is het later weer opgeklaard. We hebben nog wat schelpjes gezocht en het koraal gefotografeerd dat bloot kwam te liggen bij ons strandje.

Om 20.00 hebben we weer heerlijk gegeten. Het houdt niet op hier ! We blijven morgen zelfs nog een avondje en gaan zaterdag weer naar de wal terug.

Vanaf onder mijn palmboom, met het ontspannende gekolk van de zee op de achtergrond zeg ik, welterusten en tot morgen.

  • 17 Augustus 2014 - 15:19

    Tiny Dijk:

    Lieve Anne.
    Toen ik nog even aan het zoeken was, omdat ik niet genoeg kan krijgen van jullie verhalen kwam ik jou tegen, hoe is het mogelijk!!!!!! Dus heb ik gesmuld van de dag met Papa op "reis"
    Jullie zijn echt "bofkonten" met zulke geweldige ouders!!!
    Blijf vooral genieten en vanuit Holland, IK HOU VAN JOU!!
    Liefs en kussenXXXX
    Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo allemaal ! Dit is ons reisverslag van onze trip naar Maleisië.

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 9421

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 25 December 2014

Maleisië

Landen bezocht: