16 augustus – van Tioman Island naar Kuantan - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 16 augustus – van Tioman Island naar Kuantan - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

16 augustus – van Tioman Island naar Kuantan

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Augustus 2014 | Maleisië, Kuantan

Vandaag hebben we het eiland dat ons hele hard veroverd heeft, gedag gezegd. De palmbomen, het strand, de zee, de vissen, de groeten en tot de volgende keer. Om 10.00 zijn we met de boot richting Mersing terug gegaan en waren we aan de wal om 12.30. We hebben in Mersing even wat gegeten en gedronken bij de KFC, en daar ook van het internet gebruik gemaakt. Want dat hadden we niet op ons eiland.

Van Mersing zijn we onze route vervolgd naar Kuantan. We zijn door Endau en Pekan gekomen en we hebben in Pekan gestopt bij de moskee en het verblijf van de Sultan ! Een enorm kasteel met een nog grotere tuin eromheen en een enorm hek daaromheen. Achter het paleis was de Royal Polo Club bezig een wedstrijdje te spelen. Heel gaaf om te zien ! Daar hebben we de auto even geparkeerd en zijn we op de tribune gaan zitten. Inmiddels was get 17.15 en zijn we onze weg vervolgd naar Kuantan.

Pappa & Mamma zaten al een beetje geheimzinnig te doen, want ze wilden ons niet vertellen in wat voor hotel we terecht zouden komen…
Het was even zoeken, maar om 20.00 kwamen we aan bij ons nachtverblijf. Het Village Beach Resort ! Heel vervelend ! Lekkere grote kamer, met een aardige grote badkamer (ivm wat we tot nu toe hadden), het resort ligt aan het strand en de zee, net als op het eiland, er is nog een zwembad met een bar erin, TOP !!
We zijn vanavond even lekker wat wezen eten naast de weg van Kuantan naar ons Resort, want die ligt namelijk net wat buiten de stad.

We zijn gestopt bij een gezellig restaurantje, waar alleen het personeel blijkbaar geen woord Engels sprak. Geweldig ! Met handen en voetenwerk zijn we er natuurlijk uitgekomen. Pappa wilde vis, dus kwam de chef aan met de vissoorten die hij had, om het maar even te verduidelijken. En Pappa heeft een vis uitgezocht. Mamma had nasi en verse gamba’s, Lott had een kippenpoot met rijst die roze gekleurd was, en ik had Beef Soya saus. Ik krijg er geen genoeg van. Pappa kreeg een hele vis op zijn bord, en het was heerlijk.

Nu zitten we lekker in de lounge, alles te updaten, en te plannen wat we morgen weer gaan doen ! Morgen reizen we weer verder. En dan is onze laatste week alweer aangebroken…. Wat gaat het enorm snel. We hebben het gevoel alsof we al 6 weken weg zijn, omdat er zo enorm veel nieuwe dingen te zien zijn, maar de tijd vliegt ook weer.

Tot morgen, liefs uit Kuantan. XXXXX

• 17 Augustus 2014 - 14:58

Tiny. Dijk:

Daar was ik dan ook weer uit ons nu steeds natte holland, Trudy geen zorgen om je tuin daar zijn zwemvesten voor geleverd!!!! Hier gaat het goed, gister de bq bij de Oude Stomp,heel gezellig Hans, Monque en Julia hadden mij opgepikt en om 3 uur weer naar huis gebracht die gingen toen door naar Tante Ineke. Papa was om 6 uur gesloopt thuis maar het was heel goed gelukt en lekker allemaal!!!!Dus vanmorgen heel lang uitgeslapen en met dit weer is het geen straf. Morgen moet ik voor een totaal scan met dagponame, ik laat het maar weer gebeuren en Vrijdag voor de uitslag gaat Hans weer mee.
    Dus dit is een beetje het Hollands gebeuren, kan niet tippen aan al jullie verhalen maar het is genieten en genieten om dit voor mijn ogen allemaal te zien gebeuren!!!!!! Prachtig land en dan ook nog op een eiland, het kan niet mooier, dus pak alles wat jullie kunnen, de tijd gaat zo snel, zo sta je weer in ons nu koude kikkerland!!! Ik blijf jullie volgen en heel veel liefs en kussenXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Jullie O,Mama.

• 17 Augustus 2014 - 14:58

Opa:

Volgens mij genieten jullie er van, leuke verhalen Anne. Wat een prachtig land en lekker genieten in dat resort. Vervelend dat wordt straks weer wennen hier want de herfst is hier al begonnen!!!!We hadden gisteren BBQ bij de oude stomp en gezellig en druk, ik heb mamma een app gestuurd van oma met generaal Ted Meines,92 jaar en nog heel fit. Inderdaad is de laatste week alweer aan gebroken maar geniet er nog in dat prachtige land en ik lees nog wel wanneer je op die olifant bent geweest. Ieder een dikke knuffel.