17 augustus - van Kuantan naar Kuala Terengganu - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 17 augustus - van Kuantan naar Kuala Terengganu - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

17 augustus - van Kuantan naar Kuala Terengganu

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Augustus 2014 | Maleisië, Kuala Terengganu

Hallo liefste mensen ! Vanmorgen zijn Lott en ik om 08.00 gaan zwemmen in het zwembed ! Om daar maar eens goed mee wakker te worden. Natuurlijk ook nog even over het strand gewandeld. In het zwembad de nodige trucjes gedaan en Pappa en Mamma kwamen nog even kijken. Daarna zijn we lekker gaan douchen en ontbijten. We hebben een hotelletje geboekt voor in Kuala Terengganu, en zijn om klokslag 11.00 weggereden uit Kuantan.

We hadden 230 kilometer te gaan, wat hier zo’n 3 uur in beslag neemt. Onderweg zijn we nog even gestopt bij een mooi strandje. We volgen namelijk de weg langs de kust dus dat is helemaal leuk. Onderweg komen we allerlei leuke tentjes tegen. Gisteren hebben we echte Maleise bananen gekocht bij een banaan boer. Die zijn veel lekkerder dan bij ons !! Lekker smullen zeg. Klein maar fijn.

We zijn vandaag meteen langs de floating mosk geweest toen we Kuala Terengganu inreden. Deze viel echter een beetje tegen… van de buitenkant best mooi, maar van binnen niks bijzonders. Dus hier waren we alweer snel weg en zijn we verder het centrum in gereden naar ons hotel. Deze hadden we voor de verandering ook snel gevonden, dus hebben we hier even geluncht, het was namelijk inmiddels alweer 16.30. We dachten even iets ‘kleins’ te eten, maar leer de familie Weijman kennen, dat gaat natuurlijk niet. Uiteindelijk hadden we voor 3 dagen weer genoeg energie opgeslagen.

Toen zijn we de stad ingelopen. Wat niet heel bijzonder bleek te zijn, aangezien bijna alles dicht was. China Town, de Wet Market en het bergje van Kuala Terengganu beklimmen doen we allemaal morgen vroeg. We zitten nu lekker in het hotel, we hebben zelf maar even onze kleren gewassen en we gaan zo lekker slapen. Morgen vroeg op pad ! En dan uiteraard door naar de volgende stad, welke Kota Baru zal zijn.

Liefs, van deze wereldreizigers xxxxxxx