18 augustus van Kuala Terengganu naar Kota Bharu - Reisverslag uit Kota Baharu, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 18 augustus van Kuala Terengganu naar Kota Bharu - Reisverslag uit Kota Baharu, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

18 augustus van Kuala Terengganu naar Kota Bharu

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Augustus 2014 | Maleisië, Kota Baharu

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan en hebben een lekker ontbijtbuffet in het hotel gedaan . Het hotel ligt aan de rivier dus lekker buiten op het terras gezeten . Toen we naar het water keken zwom er een enorme varaan langs !! We hebben maar geen brood gestrooid !

Omdat we gister te laat waren voor de central market en de andere bezienswaardigheden zijn we gauw op pad gegaan. De central market is prachtig met een gedeelte met verse vis en kippen. De mensen vinden het heel leuk als je belangstelling toont voor hun vis en de meiden hebben veel bekijks. Wie keurt nou wie ??? Er lag enorm veel tonijn in alle maten, inktvis, krabben en nog veel meer mooie visjes.
De kippen liggen op een rijtje met de poten omhoog en de nekjes met kop naar beneden over het randje van de tafel. Ongelofelijk hoeveel kippen er liggen, maar ja, dat wordt ook overal gegeten. Varkens kom je hier niet tegen. Het is kip, vis en heel veel groenten en kruiden natuurlijk.
Anne moest nog op de foto met een meneer met een enorm grote vis, en maar lachen die mannen ! Verderop twee jonge jongens die met ons op de foto wilden, en waar we vandaan kwamen ? Ooo Holland …. Arjan Robben !!! Ook de verse groenten afdeling was prachtig.

Daarna zijn we een heuvel op gelopen waar een oud fort was met kanonnen en een leuk uitzicht over de stad. Al gauw werd de hele familie lek gestoken door de muggen dus snel ingesmeerd en weer terug richting China town . Dit blijft ook leuk, helaas waren veel winkeltjes nog dicht

Bij het hotel hebben we onze spullen in de auto geladen en zijn we richting Kota Bharu gaan rijden. We wilden nog even bij de scheepswerf gaan kijken, waar volgens zeggen nog boten op de traditionele manier gebouwd worden. Helaas weinig bijzonders, behalve dat we door een leuke knusse kampong reden. En we hebben nog een hele mooie moskee gezien aan de overkant van de rivier, net het paleis van Alladin !!. Erin hoeven we niet meer, dat hebben we wel een beetje gezien nu. Op elke straathoek staat een moskee met de ene nog mooiere kleuren dan de ander. En vijf keer per dag doet de imam zijn best de gelovigen naar de moskee te roepen/zingen.

De kustweg naar Kota Bharu is prachtig. Langs de weg gebeurt van alles. Eettentjes, kleine winkeltjes met van alles en nog wat. Van autovelgen tot zwembandjes, kleding, vis, fruit, knuffels, autowasstraat (Snow wash !!), matrassen etc. Je kan het zo gek niet bedenken. En die mensen zitten er dan de hele dag naast. Je snapt niet dat ze hiervan kunnen leven . We maken wat foto’s en filmpjes ! Erg leuk allemaal.
In Kota Bharu aangekomen hebben we even moeten zoeken naar ons hotel wat toch niet zo in het centrum ligt als we dachten. Wel een mooi hotel met nette kamers. De auto in de parkeergarage gezet en naar het centrum gelopen. Eerst even een patatje gehaald bij de Burger King voordat we weer bij een chinees belanden voor een “kleine” lunch. In de stad was de markt natuurlijk al grotendeels opgeruimd dus die doen we morgenochtend wel.

We zijn gaan eten op de Night Market, dit is een grote parkeerplaats waar allerlei stalletjes staan met etenswaren en daarom heen terrasjes met tafels en stoelen. Bij een eetstalletje haal je iets lekkers en dan ga je zitten en komt er iemand langs voor een drankje. Het eten is echt super, van alles te krijgen. Ik had lekker kipsate, blauwe rijst en miehoen met ei, Dick had ook sate met kokossaus, gele rijst met groenten en saus, An had vis met blauwe rijst en Lot had een soort pannenkoekje met gebakken banaan.

In de stad zijn ook hele mooi shopping malls waar ook veel luxe spullen verkocht worden, ook leuk voor de dames. An heeft haar mams een Ice Watch cadeau gedaan en een voor haarzelf. Na wat afdingen twee voor 15 ringit (3,5 euro) , een roze en een paarse , prachtig toch !!! En ze doen het ook nog hahaha
Weer terug in het hotel zijn we gauw gaan slapen. Morgen wel de tekst op de site zetten . Helaas is het internet steeds zo traag dat het meesturen van foto’s erg lastig is maar ik hoop dat onze verhalen wel tot jullie verbeelding spreken.

Dikke kus van ons XXX Trudy

• 19 Augustus 2014 - 21:44

Tiny Dijk:

Lieverds.
    Weer een feest om alles van jullie mee te maken!!!!
    Jullie hebben echt tijd te kort om alles en ook alles te zien en beleven.
    Maar met jullie reistijden kom je natuurlijk wel eens ergens te laat aan, maar dat drukt de pret niet
    er is weer een volgende dag. Hier is het nog steeds de natte moeson!!!!
    Gister heb ik de hele dag tot s'avonds 8 uur aan het infuus gelegen, 8 zakken met een
    zoutoplossing om mijn nier te beschermen tijdens de ct scan.
    Maar het ging allemaal goed en Papa heeft me weer opgehaald.
    Slapen en voor jullie veel kussen XXXXXXXXXXXXXXX
    O,Mama