20 augustus: naar de Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 20 augustus: naar de Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

20 augustus: naar de Cameron Highlands

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Augustus 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

Daar zijn we weer, met een nieuw avontuur. Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen, om 09.00 ging de wekker en rond 09.45 wilden we ergens gaan ontbijten. Ons geplande restaurantje was alleen dicht, dus hebben we maar wat te eten en te drinken bij de supermarkt gehaald en onderweg wat geknabbeld.

We zijn door het tropisch regenwoud naar de Cameron Highlands naar het dorpje Brinchang gereden. Hier hebben we namelijk een English Cottage. Heel erg leuk ! Onderweg kwamen we erachter dat er veel regenwoud gekapt is. Hiervoor in de plaats worden er soms palmbomen gepland maar grotendeels kassen neergezet, waar tomaten in verbouwd worden. Naarmate we dichter bij het dorpje kwamen, zagen we ook veel aardbeien plantages, vlindertuinen, bijenkassen, bloemenplantages en natuurlijk de thee plantages ! Daar zijn we als eerst heen geweest. De oudste thee plantage van Maleisië met ook de fabriek met alle oude machines er nog in. Die waren nog steeds intact en nog steeds gebruikt voor de productie. Erg leuk om te zien !

Hierna zijn we naar de vlindertuin gegaan. Erg mooi om te zien weer, grote en kleine vlinders, die helemaal niet bang waren voor mensen dus je kon ze mooi van dichtbij bekijken. Er waren hier niet alleen vlinders maar ook enge insecten, slangen, tarantula’s, konijnen, schildpadden, kikkersoorten, slangen, squirlls, kalkoenen, heel veel dieren ! Super interessant om te zien.

Na deze attractie zijn we opzoek gegaan naar ons huisje. We slapen dus bovenop de berg buiten het dorpje en in een super schattige cottage, English style. Want in dit gebied zaten vroeger alle Engelse rijkelui. We hebben onze spullen neergezet en zijn terug gegaan naar het dorp. Hier staat namelijk een ontzettend groot, mooi, luxe hotel, waar we met z’n vieren een high tea hebben gedaan, want het was 16.00; Tea Time ! Gaaaaaaaf was dat ! Ontzettend chique hotel, typisch Engels, geweldig ! Lekkere sandwiches en zoete lekkernijen, en uit de streek geproduceerde thee. Genieten !

Voor de verandering hebben Mamma, Pappa en ik onszelf nog even verwend, want in het hotel was ook een erg mooi winkeltje met verleidelijke spulletjes. Van het merk Tom Johnsens. Mooie shirtjes en tasjes gescoord.

Inmmiddels was het 18.30 en zijn we het dorpje ingereden. Het plensde van de lucht, maar we hebben even rondgelopen. Overal wordt hier reclame gemaakt van massages en op elke hoek van de straat, letterlijk, kan je wel terecht voor een voet-reflexologie behandeling. En ik moest en zou dat een keer geprobeerd hebben voordat we uit Maleisië zouden vertrekken. Aangezien die tijd, jammer genoeg, al bijna is aangebroken, had ik geen beter moment kunnen uitzoeken. We zaten namelijk nog n beetje vol van de high tea, en ik zag weer een massage tentje. Daar naar binnen gelopen en voor 35 ringgit (8 euro) een heerlijke voetmassage gekregen van 50 minuten van een Chinese bolle meneer. En knijpen dat die Chinesen doen ! Hardhandig zijn ze, maar t werkt wel. Pappa en Mamma en Lott kwamen nog even kijken, en Pappa heeft zich uiteindelijk laten behandelen voor een nek en rug massage. Die mocht wel even mee naar boven haha. Toen hij na 30 minuten beneden kwam, was z’n hoofd lichtelijk rood aangelopen maar los was z’n rug wel. Ook hij was voor 35 RM klaar. In Nederland zou het je een godsvermogen kosten maar hier heb je het voor een habbekrats. Hier ga ik voor pleiten in Nederland !!!!

We hebben lekker wat gegeten bij een Indiaas restaurant. Blijft genieten ! Nu zitten we lekker in onze Cottage. Morgen gaan we er bijtijds uit, opzoek naar nieuwe avonturen, maar morgenmiddag zullen we rustig aan doen. We blijven hier morgen namelijk nog 1 nachtje en daarna doortrekken naar Taman Negara.

Liefs en kussen namens ons allemaal, Anne xxxxx

• 21 Augustus 2014 - 21:37

Tiny Dijk:

Lieverds
    Hier ben ik dan nog even, wat weer een geweldig verhaal. Ik zie jullie op de theeplantage
    lopen, in Thailand waren we daar ook in zagen we hoe de thee na een procedure
    werd verhandeld en verkocht.Jullie in een cottage en in een hotel high tea enz.
    Wat heerlijk voor mij om dit allemaal te lezen, de massages! daar moet je gewoon gebruik
    van maken. Wij waren in Thailand en dan op de markt in een kleine plaats stonden
    allemaal massage stoelen en mensen met boodschappentassen gingen zitten en
    lieten zich masseren, heerlijk.
    Wat ik zo leuk vindt Anne en Lotte dat jullie nu ook kennis hebben gemaakt
    met deze wereld!!! Dat hebben Papa en Mama heel goed bedacht.
    Nu loopt jullie reis al helemaal naar het einde dus " geniet en geniet!'
    Ik ben nieuwsgierig wat de uitslag van morgen mij brengt, Opa is zenuwachtig
    maar we gaan straks maar lekker slapen, we kunnen er toch niets aan veranderen.
    Wat wel fijn is dat Hans mee gaat, dus als we het weten bellen we wel en is jullie
    dag al weer aardig verder als dat het hier is.
    Lieve schatten, we zien elkaar gauw maar nu nog daar alles mee pikken!!!!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    O, Mama.