22 augustus van Cameron Highlands naar Temerloh - Reisverslag uit Temerluh, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 22 augustus van Cameron Highlands naar Temerloh - Reisverslag uit Temerluh, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

22 augustus van Cameron Highlands naar Temerloh

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Augustus 2014 | Maleisië, Temerluh

Vandaag weer en reisdag voor de boeg. We begonnen met mooi weer en genoten vanmorgen nog even van ons geweldige uitzicht over de bergen. Toen zijn we om half 10 gaan ontbijten in Tanah Rata .

Er was niet zo veel open want het is vrijdag en dat is bij ons zondag. Vandaag was ook nationale herdenking voor de slachtoffers van de vliegramp die vandaag naar Maleisië terug gevlogen werden.
Omdat er overal tv is konden we dit tijdens het ontbijt volgen , wel weer indrukwekkend en verdrietig allemaal. We zijn om kwart over 10 gaan rijden en om half 11 even de auto aan de kant gezet voor 1 min landelijke stilte.

De omgeving werd weer gedomineerd door enorme kassen complexen verspreid over de bergen. Van alles aan planten en bloemen en groenten hebben we gezien. Daarna reden we verder het binnenland in en kwamen door het tropisch regenwoud. Wat een enorme bomen, zo groot en hoog onvoorstelbaar ! Het is geen bos waar je zo maar even doorheen wandelt. Alles is overwoekerd met planten en overal bamboebossen. De weg erdoor heen was schitterend en erg rustig. Wel wat vrachtwagens met enorme boomstammen erop en bussen met toeristen onderweg naar de Highlands of Taman Negara.

Toen rond een uur of 12 we lekker aan het toeren waren zei Dick opeens : "Ik geloof dat we een lekke band hebben !" En ja hoor rechts achter zo plat als een dubbeltje. Dus verwisselen de handel ! Lotte en Dick gingen met de gebruiksaanwijzing aan de gang en krikten de auto omhoog. We hadden ons eerst even flink ingesmeerd met antimuggen spul want we stonden midden in de hete jungle en voordat je het wist zoemt er van alles om je heen. Anne en ik waarschuwde het tegemoet komende verkeer want we stonden net voor een bocht aan de kant, aangezien er geen vluchtstrook is stonden we in het gras en een stukje op de weg. Anne ging het tegemoet komende verkeer waarschuwen en ik het achteropkomende verkeer. We willen natuurlijk niet dat er iemand plat gereden wordt !!!

Dat ging allemaal prima en er stopten zelfs 2 mensen om te vragen of ze nog iets voor ons konden doen, maar dat was niet nodig. Tot ik Anne opeens hele vreemde bewegingen zag maken en van alles ging uittrekken. Daar wordt het tegemoet komend verkeer natuurlijk niet rustig van !!! Maar ze werd aangevallen door een rode mier, een grote !! Haha zag er van een afstand erg grappig uit.

Na een half uurtje was het klusje geklaard en stapte iedereen weer aardig verhit in de auto.Het is hier weer zoveel warmer dan in de Highlands even wennen weer ! Maar gelukkig hebben we airco.
In Jerantut hebben we gelunched bij een Maleise versie van Marco Roman Vals !! Wat een grappige man, helemaal blij dat we er waren !! Lekker van t buffet, rijst met rundvlees, groente, vruchtjes en verse orange juice voor 28 ringit met z’n vieren (6 euro). Het blijft in zulke niet toeristische restaurantjes ongelofelijk goedkoop en heel erg lekker.

Daar na doorgereden naar ons nieuwe hotel We zitten nu in een echte kampong in een super leuk huis met enorme kamers, een zitgedeelte met een grotere tv dan thuis . Dick en ik zijn even een rondje gaan lopen. Er staan hier prachtige huizen in dit dorpje met mooie tuinen en heel veel fruitbomen, kokospalmen, papayabomen en ramboetans in een boom. Deze mochten we plukken van de eigenaar en hebben we meegenomen om te proeven, heerlijk !! Het is hier weer erg relaxed.

We zijn vanavond richting Temerloh gereden en hebben bij een Thai restaurant gegeten langs de weg. Het is altijd even zoeken waar het leuk is maar hier zaten veel mensen en stonden er van die heerlijke blauw, roze en groene verlichte nepbomen langs het terras. Wat blijkt nou, de meneer die ons bediende was 3 maanden in Nederland geweest en sprak een beetje Nederlands, echt grappig. De kaart was helemaal in het Maleis , dat konden we niet lezen dus we hebben hem gewoon gevraagd te maken wat we lekker vonden, ik rijst met kip en lekkere groenten, Lot Miehoen met garnalen, An rijst met rundvlees en Dick Tom Yam met grote garnalen en inktvis. Toen Dick ging afrekenen spraken de dames ook een beetje Nederlands en we werden uitgebreid uitgezwaaid onder het roepen van “tot ziens” “dag en Doei “

Weer een leuke ervaring zeker omdat ze waarschijnlijk weinig Nederlanders zien hier in de buurt.

Morgen naar de olifanten en dan door naar Kuala Lumpur voor een laatste overnachting in een hotel met zwembad !!! Nog even genieten dus

XXXXXXX van ons

• 22 Augustus 2014 - 20:10

Weijman-vegt:

jullie maken er wel een gewoonte van om in een verwegland een lekke band te scoren,aar als dat het ergste wat je kan overkomen valt het nog wel mee. Jammer An van die rode mier. Jullie vakantie zit er bijna op, jammer voor jullie maar ik ben blij als jullie weer thuis zijn.
    Lieverds een goede reis naar huis en welkom in dit kikkerland Groetjes en liefsd xxxx oma W.

• 22 Augustus 2014 - 21:57

Tiny Dijk:

Hallo dan ben ik er weer bij. Wat kan een mens toch verschillende dingen mee maken
    op een en dezelfde dag !!!
    Maar ik heb me weer over jullie verhaal gebogen een heel goede manier
    om even alles achter me te laten. Wat weer een belevenissen, een lekke band
    en dan Anne een grote rode mier!!!!!
    Maar gelukkig is alles goed gekomen en konden jullie weer verder met genieten.
    En dan morgen!!!Het olifanten dorp, nou dat zal ik mee beleven.
    Ik ben nu ernstig moe van alles vandaag, dus ga ik lekker met O,Papa
    naar bed en beginnen we morgen de dag weer gewoon op nieuw !!
    jullie nog heel veel plezier, pluk de dag !!!!!!
    Liefs en ik hou van jullie ook daar,Van de Maan en weer Terug!!!!!
    Kussen XXXX
    O,Mama.