9 augustus - Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 9 augustus - Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

9 augustus - Melaka

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Augustus 2014 | Maleisië, Malakka

Goedemiddag allemaal !

Vandaag hebben we een beetje uitgeslapen. Rond 11.00 hebben we ontbijten in China Town bij een restaurantje. En het was weer erg warm vandaag ! Na het ontbijt zijn we door China Town naar het oude stadshuis gelopen en een kerkje. Het stadshuis is hier vroeger gebouwd door de Nederlanders ! Viva Hollandia. Maar is een beetje geruild binnen de handen van de Portugezen, Engelsen, Hollanders etc.

Nadat we hier wat historische monumenten en informatie opgedaan hebben, zijn we naar de haven gelopen. Hier hebben ze namelijk een replica van een VOC schip gemaakt. Super vet ! Want Lotte en ik moesten natuurlijk even de piraat uithangen. Arrhgg
Toen zijn we verder gelopen, opzoek naar de zee, wat we niet echt hebben gevonden. Dit klinkt waarschijnlijk een beetje raar, en dat is t ook. We zijn wel in een enorme shopping mall terecht gekomen, waar de Chinese variant van de Backstreetboys hun zangkunsten en dans moves deden. Met allemaal gillende Chinese meisjes eromheen. Raar volk.

Ondertussen werd het als maar warmer, de schapenwolkjes die er een beetje waren, vertrokken en de zon scheen heel fel. Ondertussen zijn Lotte en ik al meerdere keren gevraagd door Chinezen of ze met ons op de foto mochten, haha. Na de shopping mall waren we op zoektocht naar Little India. Wat we niet echt gevonden hebben, en uiteindelijk enorm om zijn gelopen kwamen we terug in China Town. Wat we toen wel hebben gespot, was een mega grote leguaan ! In het riool aan de zijkant van de straat zat ie.

Pappa en Mamma hebben nog een Chinese Tempel bezocht, terwijl Lotte en ik door China Town naar het saté house zijn gelopen om wat saté spiesjes te scoren en een Coca Cola. Je betaalt hier 1 ringgit per saté spies, wat dus 0,25 cent is. En echt super lekker !

Op het moment is het hier 19.00, en zitten we voor ons Guest House lekker te relaxen met Pappa en Mamma, met een ventilatortje aan. Morgen gaan we naar Singapore ! Dus daar zijn we nu een hotelletje voor aan t uitzoeken en kijken wat daar allemaal te beleven valt.

Morgenochtend gaan we vroeg opstaan, dan is het zo’n 200 km rijden naar Singapore, kijken of we daar het land binnen mogen komen haha. Want de regels schijnen hier erg streng te zijn ! We hebben het idee alsof we al de doodstraf krijgen als we kauwgom kauwen. Want dat mag bijvoorbeeld niet in het openbaar. Rare jongens, die mensen daar.
We gaan straks nog even lekker wat eten ergens.

Dikke kus van ons, en de groeten aan je voeten.

XXXXXXXXXXXXXXXXX

• 09 Augustus 2014 - 14:49

Hugo:

hallo schatjesss!!!

klinkt allemaal super fantastsche!!! denk dat jullie zo te horen niet aan drie weken genoeg hebben!!:D
    heel veel plezier en maak er nog een mooi avondtuur van!!!

xxxx hugo