15 augustus - rust dag Tioman - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 15 augustus - rust dag Tioman - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

15 augustus - rust dag Tioman

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Augustus 2014 | Maleisië, Pulau Tioman

Vandaag besloten we om lekker alle 4 een dagje strand te doen en uit te rusten. Eerst ontbijt buffet gedaan en toen naar de steiger gelopen. De meiden gingen van de steiger springen en Dick maakte mooie actie foto’s. Super grappig. Maar na drie sprongen zat de hele zuid Chinese zee in hun neus dus zijn ze er maar mee gestopt.

Zo veel visjes als je ziet bij de pier. We hadden nog wat restjes brood en toen de meiden daar aan het zwemmen waren kwamen er hele scholen vissen uit hun handen eten, erg leuk.

Anne en Lotte zijn een heel eind langs de kust gezwommen en kwamen bij mooie baaien met grotten en overhangende bomen waar ze in konden klimmen. Toen ze weer terug waren hebben we gelunched.

Dick en Lot zijn ook nog gaan snorkelen bij de pier en Lot dook daar een briefje van 50 Ringit op !! Daar kunnen we weer 3 dagen van eten haha. Het weer was een beetje wisselend vandaag. Wel af en toe zon maar ook wolken en redelijk wat wind. Het is gelukkig wel droog gebleven.

Rond een uur of half 7 gingen we naar het droog gevallen koraal kijken. Zo mooi ,roze en groen en blauw en An vond natuurlijk krabbetjes en heremiet kreeftjes. We waren mooie foto’s aan het maken .
Inmiddels was de zon aan het ondergaan tussen de wolken en werd de lucht prachtig rood, goud en roze gekleurd. Zo veel veranderingen in 10 minuten echt prachtig en daarna was het ook heel snel donker.

Dick is zich even gaan douchen voor het eten, wij hadden t al gedaan. Toen zijn we weer aangeschoven in het restaurant en hebben we weer lekker gegeten. Ik een vegetarische curry (heet!!), Lot kip met patat, An Beef fried rice en Dick chicken sweet en sour. Heerlijk allemaal. Ze hebben hier ook zulke lekker vruchtensappen, watermeloen en ananas.

Dat gaan we thuis ook maken. !

De meisjes zijn nog even op het internet gaan kijken wat t plan voor de komende week wordt. Morgen met de boot terug naar Mersing en dan door naar Kuantan via de kust.

Lekker slapen en tot morgen xxx

• 16 Augustus 2014 - 21:38

Tante Ineke:

Ik ben sprakeloos!!

Jullie vertellen heel beeldend---ik zie die grote kwal aan komen.....!

Liefs!!