7 augustus Little india en de torens - Reisverslag uit Chinatown, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu 7 augustus Little india en de torens - Reisverslag uit Chinatown, Maleisië van Anne Weijman - WaarBenJij.nu

7 augustus Little india en de torens

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Augustus 2014 | Maleisië, Chinatown

Het was weer een drukke dag vandaag. Lot heeft niet zo goed geslapen en werd om kwart voor 5 vanmorgen gebeld dat onze koffer weer boven water was, hoera !! Want we kwamen er achter dat ook de oplaadsnoeren van de camera er in zaten !!

We zijn heerlijk gaan ontbijten bij de buren, een mega lekker ontbijt buffet Engelse stijl, met toast en scrambled eggs . Daarna besloten we te gaan lopen naar Little India. We kwamen door een marktje met allemaal verse spullen, vis, vlees, varkenskoppen, kippen in mandjes en poezen in een soort bench. Ik hoop dat de laatsten niet ergens op het menu stonden !!! Je weet t maar nooit met die Chinezen !!

We kwamen langs de mooie moskee die op de splitsing van de rivier ligt. Hier zijn we weer in een mooie paarse jurk gehesen en kregen uitleg over de islam van een aardige meneer . Echt leuk om te horen en we komen met een foto op zn blogg !!
Daarna door Little India met allemaal mooie jurken , heel veel goud en herrie muziek. Bij een restaurant lekker gelunched, Kip Briyani, Tandoori chicken en knoflook naan !!. Toen een heel eind gelopen naar de Menora toren. Deze is 420 meter hoog en wij natuurlijk helemaal naar boven. Prachtig uitzicht over de hele stad.

Toen we weer beneden waren trakteerde Lot ons op Frappucino bij de Starbucks. Erg lekker met dit warme weer. We waren nu in het moderne gedeelte van Kuala Lumpur. Een en al hoge toren gebouwen en mooie straten. We hebben even het verhuur bedrijf gezocht waar we morgen de auto op moeten halen. Dit is tegenover het KLCC waar Anne ons trakteerde op een bezoekje aan het aquarium. Hele mooie vissen en zo een tunnel waarbij de vissen om je heen zwemmen. An heeft zich weer aardig vermaakt met het fototoestel. Daarna zijn we doorgelopen naar het park achter het KLCC waar hele mooie water partijen zijn om in te spelen. Hier hebben we de meiden even achter gelaten en zijn wij op zoek gegaan naar een winkel voor een nieuwe batterij voor de foto camera. We kwamen uit bij een enorm mooi winkel centrum onder de Petronas toren. Luxe winkels en een prachtige supermarkt waar je alles kunt krijgen wat je maar kunt bedenken.

Weer terug bij de meisjes was het al 7 uur en begon het al donker te worden. Dit was natuurlijk prachtig want we wilden graag de torens verlicht zien. Heel veel foto’s gemaakt dus. Voor de torens was de ingang van het Suria warenhuis en een hele mooie vijver met gekleurde een water fontein . De meisjes hebben heel lang staan praten met een Maleise jongen die graag vrienden met ze wilde worden. Na een half uur hebben we zijn verhaal weten te stoppen en na het uitwisselen van e- mail en face-book gegevens zijn we verder gegaan. Nog even door het winkelcentrum gelopen en in de taxi gestapt naar Merdeka square .
Dit blijft ook mooi met de koloniale gebouwen en cricket veld.

Toen restaurant gezocht vlakbij het hotel en nog wat Indiaas gegeten. An mocht nog de overgebleven vissenkop meenemen van de kok om lekker thuis op te peuzelen mmmm, toch maar niet gedaan !
Nu slapen en morgen uitchecken en de auto ophalen. Plan is om via Port Dickson naar Melakka te rijden

Liefs van ons en tot morgen

• 08 Augustus 2014 - 10:35

Tante Ineke:

Dat klinkt allemaal heel goed, lekker eten, vooral die vissenkop! Maar in Azië vinden ze dat wij het lekkerste van de vis (de kop) weggooien! En als eregast heb ik vaak zo'n kop in mijn eetkommetje gekregen! En een keer geprobeerd, behalve de ogen,brrr.
    Mooie foto's!

Ik geniet mee!
    liefs,tante Ineke.

• 08 Augustus 2014 - 22:38

Liesbeth:

Wat klinkt dat bekend allemaal, ik zie het zo allemaal weer voor me!
    Wij hebben een mooie trip door Duitsland gemaakt en zitten nu op ons balkonnetje in Altach te genieten. Goede reis verder, veel plezier!
    Groeten Marcel en Liesbeth

• 08 Augustus 2014 - 23:25

Tiny. Dijk:

Lieverds.
    Wat fijn dat jullie koffer er weer is, dan kunnen jullie goed op pad!!
    Wij hebben het hier ook prima met Max, vandaag een heel mooie
    route gereden in Duitsland en zijn Papa en ik net naar een concert
    geweest in de kerk op de markt. Prachtig en met kaarsen verlicht,
    het is nu kwart over 11, Max schenkt een borrel in en nu speelt hij
    op zijn guitaar, hoe romantisch kan het zijn hier in Lochem!!!!!
    Nu regent het dus geen zorg over de planten!!
    We genieten ook van jullie verhaal, nu verder en wij reizen mee,
    blijf genieten!!
    Hele dikke kussen voor jullie alle vier van ons XXXX
    Max, O,Papa en O,Mama.